Suami tidak bernafsu atau dingin

Number of View: 0

SUAMI DINGIN
Soalan

SAYA mendirikan rumah tangga tiga bulan lalu. Bagaimanapun, sepanjang melakukan hubungan seks, suami tidak dapat mengeluarkan air mani secara normal walaupun sudah mencapai ejakulasi. Air mani hanya dapat keluar jika menggunakan tangan. Suami saya juga dingin dalam hubungan kelamin. Diharap pihak tuan dapat membantu.

ISTERI KELIRU
Bangi

Jawapan

Biasanya untuk lelaki, ejakulasi berlaku apabila mencapai kemuncak rangsangan seksual. Sebahagian lelaki mudah mencapai ejakulasi dalam tempoh singkat dan ia dikenali sebagai ‘ejakulasi pramatang’.

Ada pula yang lambat mencapai ejakulasi dan mengakibatkan pasangan berasa tidak selesa dan kadangkala menyakitkan pasangan apabila faraj kering.

Situasi ini dikenali sebagai ‘retarded ejaculation’. Ada juga yang tidak mencapai ejakulasi, tapi dia mencapai klimaks!

Untuk masalah suami anda, barangkali dia tidak mencapai ejakulasi. Ini boleh berlaku jika dia tidak terangsang dengan persetubuhan itu kerana apa yang dilakukannya dengan puan tidak merangsangkannya.

Masalah itu biasa berlaku kepada lelaki yang ketagih dengan rangsangan seksual seperti onani. Dia akan mencapai ejakulasi jika seronok dengan cara yang dilakukan kepada anggota sulitnya.

Ia dikenali sebagai ‘Traumatic Masturbatory Syndrome’ dan dia perlu mendapat rawatan profesional untuk mengatasi masalah ini jika dia tidak klimaks dengan pasangannya.

Ada juga sebahagian lelaki yang tidak ejakulasi di depan, iaitu pancutan air mani berlaku di dalam di bahagian pundi kencingnya. Ini dikenali sebagai ejakulasi di belakang atau ‘retrograde ejaculation’.

Masalah itu boleh berlaku jika pundi prostat dibedah atau akibat penyakit kencing manis yang dialami lelaki muda. Lelaki yang menghidap penyakit kencing manis boleh berdepan risiko tidak mencapai ejakulasi walaupun berasa sudah mencapai ejakulasi. Keadaan ini dikenali sebagai ‘dry ejaculation’!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...